Froggi

Alla inlägg under oktober 2011

Av Linda - 16 oktober 2011 14:53

                                                hello sunshines :)


äntligen börjar jag förstå lite mer av matten, grymt skön känsla alltså! Linda du kommer att fixa det här för att du är grym! <3 :)


man måste peppa sig själv lite ibland right?? :)


som ni förstår så har jag pluggat matte men även, tyska och engelskan! så nu kan nästa vecka komma för jag är redo! :D


så här ser nästa vecka ut för mig alltså imorgon :)¨


måndag: börjar egentligen tjugo i elva... men det blir att vara på skolan klockan åtta och jobba med svenska romanen, hoppas bara att dom andra kommer ihåg att dom ska vara där klockan åtta! aja annars har jag annat att fixa! så det löser sig nog! :)


efter det blir det springa runt på skolan och prata med lärare för jag är borta på tisdagen och onsdagen!  så attjag vet vad jag måste jobba med för att komma ikapp :) 


så ser en del av måndagens förmiddag ut! :)




tisdag: ska vara klockan 9.00 på mora Sjukhus... sedan får vi se om det blir vidare till Falun Lasarett och sova över där en natt... vilket jag hoppas på så att man slipper fixa en annan tid :)



onsdag: röntgen och hemresan till lilla Malung igen :) <3



torsdag: skola...



fredag: min lillasyster Ulrika fyller 13 år! så grattis till henne! <3


lördag: Min lillebror Erik ska ha badkalas, så då ska jag väll hjälpa till där och så :)


söndag: Farfar fyller år :)



Måndag: min Lillebror erik fyller 11 år :)



så som ni ser så har jag en hel del  planerat :D







både roliga och inte så roliga saker att se fram imot nästa vecka! men det är  bara att bita i det sura äpplet och köra på! :)




vi hörs senare!


froggi...

Av Linda - 15 oktober 2011 17:18

                                                hej hej  :)


sitter här och väntar på att mitt golv ska torka, har varit i städbranshen idag och fixat mitt hus :) jag älskar doften av rengöringsmedel, haha :) ni tycker säkert att jag är jätte konstig! men jag gillar när det är fräsht och fint runt om kring mig :) <3



idag har jag bara varit hemma, tagit en långpromenad med hundarna, kollat lite på matten orkar typ bara öppna  boken, sedan inget mera :( men jag ska fixa det! 



och som ni redan vet så håller jag på och fixar lite i mitt lila hus, det gillar vi, right??? :D


nu ska jag kolla om golvet har torkat! sedan blir det middag med familjen, härligt!



ha en toppen kväll!


eran froggi....



Av Linda - 14 oktober 2011 12:08

                                 hej hej :)


nu är det verkligen höst ute, massor med fina löv ligger på marken i alla regnbågensfärger, UNDERBART!  ett måste att göra under helgen är att ta fram lite höst kläder :) <3



men det gör jag inte idag!


det här står på min agenda idag! :


. kolla matten lite...

. städa mitt rum, ska nog ta in lite mysiga lampor och ljus! det gillar jag med hösten! att man kan tända ljus när det är mörkt och trist ;)


. kanske ta några höstkort? vad tycker ni?? :p



ni har säkert märkt att jag har en ny design, nice va?!


kommentera gärna och berätta vad ni tycker om den? eller rösta i omröstningen på bloggen som jag snart ska fixa :)




den här tjejen hjälpte mig med designen så kolla in hennes blogg! :


www.frridaah.bloggplatsen.se



här kommer lite bra musik :)



vi hörs när vi hörs!




froggi....



Av Linda - 12 oktober 2011 20:42

                                             hej hej solstrålar!



tillbringade tisdagen och onsdagen med syrran vi passade farmor och farfars lägenhet\ hund , när dom var borta! det var faktiskt kul! vi bakade, chillade, film och mycket skratt vill jag lova!


men som vanligt så glömmer jag alltid att ta med kameran så det blir aldrig några bilder :( men ni får försöka leva er in hur det var ? haha ;) :p


det bästa som hände mig idag var när vi var på lidl och då såg jag att dom hade tait fram julgodis\ grejs :) och jag var tvungen att köpa någon marsipan sak, stavning? :)


och redan första tuggan av den, så kände jag att nu är snart julen här! jag kände kanel, marsipan, choklad... :) och det doftade som julen! så underbar känsla så det går inte att förklara! hoppas att ni fattar vad jag menar :)








vill ha jul nu!  det kan väll vara julafton imorgon! snälla! <3



froggi...



Av Linda - 10 oktober 2011 16:45

                                    hello guys :)


nu är jag äntligen klar med historian det tog tre timmar :o men resultatet blev bra också!  så nu har jag varit en dukig flicka! :)


känner mig lite besviken, för at vi fick ingen snö i natt! :( men det kommer, ska ni se! snart så ser malung ut som ett ända vinterlandskap igen!


jag längtar verkligen till vintern och julen och förstås min födelsedag som är den 5:e december :)!  jag fyller 16, yeah! :D ;)



dagens citat! : du vet väll om att du är värdefull ? att du är viktig här och nu! att du är älskad för din egen skull, för ingen annan är som du :)



vi hörs när vi hörs!



froggi...


Av Linda - 9 oktober 2011 18:44

                                         

                             hej hej, hemskt mycket hej :)


idag har jag inte gjort någoting typ, ganska skönt måste jag säga! har bara chillat! , tagit en varm lång dusch, sappat mellan våra nya filmkanaler och druckit varm oboy! skön dag med andra ord!


nu väntar en ny vecka med ledighet! det ska bli skönt! :) men jag hade inte haft något imot att gå i skolan lite till och haft lov lite senare! :) fattar inte att jag skrev det där! men det är väll ett bra tecken att man trvis i skolan, right?? :)



det var meningen att jag skulle upp till sälen en sväng imorgon och hälsa på några kompisar... men så blev det ändrade planer! så nu vet jag inte riktigt vad jag ska hitta på... funderar på att kanske ta en tur till simhallen ? det hade varit bra för mig rygg, men vi får hur det blir :)



vet ni det snöar i sälen! vilket betyder att vi borde få snö snart!  BIG LOVE!




    


BILDER FRÅN FÖRRA ÅRET :) <3


froggi...




Av Linda - 8 oktober 2011 14:34

                                       hello sunshines! :)



kom nyss hem från gosbel kören, super kul var det! älskar känslan av lycka, harmoni och glädje och gosbel sång på det MAGISKT! <3 :)


kom på mig själv att ibland så sjöng jag båda stämmorna både alt och supran! :D men det är väll bara ett bevis på att jag vet hur man gör? right?? :) man måste få skryta lite ibland! ;)


hade en rolig kväll\morgon med Marina, så roligt att ses! hade en hel del att prata om vill jag lova! :)



nu blir det nog bara chilla lite! :)



vi hörs när vi hörs!



froggi...

Av Linda - 6 oktober 2011 21:21

                                                 halloj! :)


visst är det dom små sakerna i livet som betyder något!?


kommer så väll ihåg när jag var liten och jag har alltid älskat kastanjer, stavning? :) för träderna är så fina och kastanjerna så underbara! så när jag gick i ettan tror jag det var då brukade jag plocka dom och bara hålla dom i handen! och då var det höst för lilla Linda! <3 :) haha :)


men när vi flyttade ifrån stockholm till lila Malung, så kom den stora besvikelsen! vi har ju inga kastanje träd här i Malung :( :o


men vet du vad min morfar gjorde då? han gick och plockade massor med påsar och gissa vad som låg i dom? KASTANJER! <3


jag kommer ihåg att jag blev så glad och jag tog med mig några hem såklart!







så även dom små sakerna i livet betyder så mycket! jag kommer aldrig att glöma den känslan när morfar hade plockat kastanjer till mig! <3 bara en sån sak liksom betyder så mycket!



men tror inte att jag får se några kastanjer i år heller... :( men om ni gör det! så kan ni väll krama om trädet ifrån mig! <3


gillar ni kastanjer?? :)


  


bild från google :)




froggi....

what time is it?

Presentation


Hej!
Vad roligt att du hittade till min blogg.Jag är en tjej på snart 17 vintrar och jag bor i Dalarna. Här kan du läsa om min vardag med vänner och familj, och hur det är att på första året på estet.Jag skriver också om min skolios, musik och så vidare!

följ mig så följer jag dig! :)

bloglovin

days..

Cuteki postales

translate :)

Fråga mig

10 besvarade frågor

Omröstning

hur hittade ni min blogg? :)
 bloggtrafik?? :)
 andras bloggar
 jag kommenterade din blogg...
 på bloggplastsen
 annat :)

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6
7
8 9
10
11
12
13
14 15 16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards