Froggi

Alla inlägg den 24 november 2011

Av Linda - 24 november 2011 18:24

                                     tänkte berätta lite om natten / morgonen på sjukhuset :)     

min korsettgubbe Lars hade gjort streck på Urbans band så jag visste hur mycket jag skulle spänna honom :) alltså Korsetten :)   och det känndes helt okej när jag stog upp på ortopedavdelningen och så :) men sedan när jag skulle lägga mig ner i sjukhus sängen , då fick jag panik... för det var så himla spänt... det känndes inte som jag kunde andas jag fick liksom panik! men så klart kunde jag andas! men det är lätt att man inbillar , stavning? aja,att man inte kan det... för den sitter så tight på kroppen...  på ortopedtekniska försökte dom även fixa iordning urban lite mera, eftersom jag får så ont i ena höftbenet... vilket inte är så härligt villl jag lova! :( så dom slipade till korsetten och så! men det hjälpte inte... så under hela natten värkte höften :(  men jag klarade det! :D <3             


Så klockan halv åtta körde dom upp mig i sjukhus sägen till röntgen och det gick väll bra... men dock får man aldrig reda på resultatet på bilderna direkt ... vilket är lite jobbigt! men jaja, jag får väll reda på det nu till veckan :)! i hope :)


men när jag tog av urban efter röntgen så hade jag massor med skav och röda märken...  och jag hade fortfarande ont efter natten... så jag och mamma gick till ortopedtekniska igen... lika bra att passa på när man ändå är där... och då la dom in så kallade kuddar vid höften... men det var exakt det som L gjorde till mig och det hjälpte ju inte :( så det är tveksamt att det kommer att hjälpa... :(  så vi bestämmde att vi ska höra av oss till min läkare och skolios teamet på sjukhuset ...  om inte det hjälper med kudden :o vilket är högst osanolikt i mina ögon just nu ... och då får vi prata om hur vi ska fortsätta min korsett behandling... vilket känns bra för att jag kan ju inte gå och ha så här ont hela dagarna som jag har haft... det funkar liksom inte.... 


men några bra saker med min vistelse på sjukhuset var :)


. att personalen var jätte trevlig vilket dom alltid är :) och så klart ortopedtekniken också :) men det är dom alltid  och så stöttande :) <3


. det blev lite shopping :) lägger upp bildern sedan, om ni vill??! :D <3


. jag delade rum med en liten bebis som hette Victor :) <3 och han var super gullig! så vill passa på att skriva! hoppas att operationen idag gick toppen! och du får ha det så bra med dina fötter nu! <3 :)


. jag röntgade mig så nu får jag reda på hur den här korsetten funkar med skoliosen och så får jag reda på vad graderna ligger på :)


förstår om ni inte orkar läsa inlägget :) hihihi :) men var tvungen att skriva av mig lite :) och eftersom det här är en skolios blogg , så skriver jag om min vardag med skolios right?? :)



nu segar sig bloggplasten, så kan inte lägga upp någon music, sorry :)


dont stop believing , hold on to that feeling... :)


men ha en toppen kväll! :)



Linda :)



     

what time is it?

Presentation


Hej!
Vad roligt att du hittade till min blogg.Jag är en tjej på snart 17 vintrar och jag bor i Dalarna. Här kan du läsa om min vardag med vänner och familj, och hur det är att på första året på estet.Jag skriver också om min skolios, musik och så vidare!

följ mig så följer jag dig! :)

bloglovin

days..

Cuteki postales

translate :)

Fråga mig

10 besvarade frågor

Omröstning

hur hittade ni min blogg? :)
 bloggtrafik?? :)
 andras bloggar
 jag kommenterade din blogg...
 på bloggplastsen
 annat :)

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8 9 10
11
12
13
14 15 16
17
18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards