Froggi

Alla inlägg under december 2011

Av Linda - 14 december 2011 17:19

                                         hej hej :)


just nu sitter jag med datan i knät lyssnar på Alicia Keys , härligt med andra ord :) känner mig lite bättre med förskyldningen och allt :) så det är skönt! men nu börjar ryggsmärtan komma tillbaka... :( men det är väll bara att stå ut antar jag! för jag tänker inte börja äta morfin, där går liksom gränsen! :o så låt dagarna till den 29:e gå fort, please! 


tittade typ nyss klart på en film som hette Chrismas bunny.. den handlade om en flicka vid namn Julia som blir fosterhemsplaserade hos en familj i England. och på Julaftons kväll hittar hon en kanin, vid namn Rumple. och där börjar deras resa tillsammans! jag tycker att filmen var helt underbar! verkligen värd att se , alltså! :)  tyvärr så krånglar ju bloggplatsen... så kan inte lägga ut trailern... men den finns väll säkert på youtube om ni vill se den! :)



ha en mysig kväll nu! och tännk på snart är det jul! <3 längtar!



Linda                  

Av Linda - 14 december 2011 12:18

                                         godmorgon godmorgon! :)


känner mig inte alls i form just nu :( ont i huvudet till tusen, och vill bara krypa ner under täcket och sova i hundra år och när jag vaknar vill jag vara frisk som en nötkärna! :) så idag blir det ligga i sängen hela dagen och bara chilla.! och hoppas på att bli frisk! :) för det är ju Julafton om 10 dagar! längtar! så måste bli frisk nu :) men blir nog hemma denna vecka och sedan blir det skola på måndag! då gör jag matte provet :) och under helgen gör jag klart historian och skickar in svenskan! :) och så blir det nog lite julklappsshopping som gäller med världens bästa systrar! :D <3 UNDERBART! <3


just ja, ska även redovisa om Storbritannien med M på måndag! men det kommer att gå super, eller hur?? :D



nu ska jag föröska sova en stund!


puss!


Linda

Av Linda - 12 december 2011 20:09

                                                  

hej hej :) gud vad jag har saknat att blogga! mitt liv blir liksom inte riktigt helt om jag inte gör det! haha ;) kanske låter lite konstigt men bloggen är faktiskt en del av mitt liv :) någon som känner igen sig? :)


så jag tänkte berätta lite vad som har hänt och så :) jag var ju till läkaren förra måndagen och fick tabletter mot min rygg smärta.... och jag hoppades verkligen att det skulle hjälpa! att allt skulle bli som vanligt , så som livet såg ut innan nattkorsetterna började krångla... för då hade jag inte den här ständiga smärtan i ryggraden som jag upplever just nu :( så jag trodde verkligen på ett mirakel... men så klart visste jag att läkemedlet bara dämpar en del av smärtan... men det skulle ju fortfarande vara en enorm skillnad... så jag började att ta två såna tablette rom dagen och kombinera med alvedon och sånt :) och jag tyckte att den fungerade ganska bra! men så i fredags när jag var i skolan, så kännde jag hur jag började må illa och jag kännde hur min mage blev helt knasig :(  och då tännkte jag vad är det som händer med mig? har jag ätit något konstigt eller så? men då mom jag på att läkaren på vårdcentralen sa att om man äter den här medicinen så kan man får problem med magen... så jag åkte hem... och allt var bra till en början... men så spydde jag, usch! :( hatar verkligen att göra det.... men vem gör inte det..???! oc senare vid kanske sjutiden... så kollade jag väll mig i spegeln av en ren slump... och så ser jag att jag är helt röd i pannan, på ögonlocken och runt ögonen! GGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHH

H! vad är det som häner med mig????? :o  men sedan lugnade jag ner mig efter mycket om och men... och jag fick veta att jag har fått en allergisk reaktion... av medecinen!!!  och som det inte var nog med det så har jag åkt på en dunder hosta... det kunde också ha med reaktionen att göra så läkaren när jag var dit idag! antingen det elller så håller jag på att få en dunder förskyldning! FUN, NOOOT!


så nu äter jag allergi tabletter och hoppas på att utslagen ska försvinna.... men dom är faktiskt inte lika röda nu, vilket är ett bra tecken! :) right?? :D  usch! jag har vaerkligen inte tid att vara sjuk... men aja, det är väll inte jag kan göra åt, vissa blir lätt sjuka och andra inte! this is life, or what do you say? som tur är kan jag plugga hemifrån! men satsar på att komma till baka till skolan i slutet på veckan!  hoppas kan man ju alltid... för om man inte har hoppat kvar då blir det svårt.... :(


vill också säga att snart kommer en överraskning till mina underbara läsare! :) p.s nu är det säkert en hel del stavfel :( men orkar inte kolla igenom! hoppas ni fattar ändå, peace! <3 :p

puss! :)


Linda

Av Linda - 8 december 2011 08:44

                                                  
  hej hej :)


ledsen för att jag inte har bloggat tidigare den här veckan.... me bloggplatsen har typ varit helt konstigt... så det har inte funkat att publicera inlägg eller att ladda upp någon video för den delen heller.... men hoppas att jag ska kunna ladda upp videon ikväll iallafall :)



ja det var väll typ det som jag skulle  säga nu :) ha en bra dag!


så ses vi snart!


puss!


linda

Av Linda - 4 december 2011 20:27

                                               hello guys :)


sitter just nu i min säng och äter lite popcorn :) och försöker stecka på min rygg lite. jag vet inte om det är så för er? men jag sjunker ihop direkt när jag sätter mig... vilket ger resultatet till att jag får ännu ondare i ryggen.... men oftast så tänker jag inte på att jag gör det utan det kommer bara helt självklart liksom... lika självklart som att solen går upp på morgonen och ner på natten... haha :) nej men så är det :) 


jag lovade ju att göra ett videoinlägg om hur man sätter på korsetten och så.. ..men har verkligen inte pallat att göra det under helgen... men lovar att göra det snart! :) <3


idag är det andra advent då mysigt! idag har jag typ pyndat mitt rum med tomtar och så :) super mysigt! :)  julen ligger verkligen mig varmt och hjärtat! någon mera? ;)


nu ska jag snart gå och lägga mig och läsa lite :) och imorgon vaknar jag upp som en 16 åring :)

fyller år imorgon alltså med andra ord :) <3  det känns ganska nice! :) med något som inte är så nice! är att jag ska till vårdcentralen imorgon och träffa någon läkare... och typ skriva ut någon strakare medecin som jag kan ta mot min skoliosrygg värk :( men det är väll bara att gilla läget, för jag ska klara det jag ska kämpa! <3 för det ska vi alla göra! :D



puss! :)


Linda

Av Linda - 3 december 2011 10:59

                                  godmorgon :)


just nu sitter jag i min säng och tittar på film och bara slappar :) känns som att det var ett tag sedan sist! :)  igår hade jag en mysig kväll med familjen <3  jag har verkligen världens bästa familj! jag vet inte vad jag har gjort för att förtjänna det! men dom är helt enkelt amazing! <3


men mitt liv med skoliosen är så långt ner på botten som det bara kan bli! jag har så ont hela tiden, ständig smärta hela tiden. jag har lika ont när jag inte använder Urban , som när jag sover med honom på natten....  jag måste ta två stycken alvedoner innan jag sätter på mig korsetten, alltså urban... för att jag ska kunna stå ut med smärtan som den ger mig... den trycker så himla hårt på ena höften och revbenen... och som om det inte var nog med så börjar det verka i ryggraden när jag har den på mig! usch!   vet inte om jag orkar mera, allt jag vill är att leva som jag gjorde förrut...  utan denna ständiga verk ... för det tar så mycket kraft! :( 


mamma pratade med skoliostemat igår... och dom har helt fullt på sjukhuset! men dom ska ringa upp på onsdag igen, och då ska dom kolla om dom kan försöka klämma in en tid till mig! för annars får jag vänta till i slutet på Januari :(  och det kommer inte att fungera! för om jag ska vara riktigt ärlig så just nu så styr skoliosen mitt liv! jag har ingen kraft kvar till att plugga eller att huvudtaget vara i skolan... vilket inte håller första terminen på gymnasiet.... men  jag får väll intala mig själv, att det inte är mitt fel att jag har så här ont! eller att jag lider av skolios....


hoppas verkligen att jag får en läkar tid snart! <3



men jag ska kämpa! <3


nu ska jag försöka se det från den ljusa sidan! och titta framåt.... för det finns ju inget jag kan göra åt det... ibland blir ju inte allt som man har tänkt sig... eller hur?? ;)


ha en bra dag!



Linda :)

what time is it?

Presentation


Hej!
Vad roligt att du hittade till min blogg.Jag är en tjej på snart 17 vintrar och jag bor i Dalarna. Här kan du läsa om min vardag med vänner och familj, och hur det är att på första året på estet.Jag skriver också om min skolios, musik och så vidare!

följ mig så följer jag dig! :)

bloglovin

days..

Cuteki postales

translate :)

Fråga mig

10 besvarade frågor

Omröstning

hur hittade ni min blogg? :)
 bloggtrafik?? :)
 andras bloggar
 jag kommenterade din blogg...
 på bloggplastsen
 annat :)

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17 18
19 20 21
22
23
24
25
26
27 28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards