Froggi

Alla inlägg under november 2011

Av Linda - 9 november 2011 07:15

                                                  
              godmorgon godmorgon! :)



för några dagar sedan då fick jag en kallelse , stavning? ;) från sjukhuset :) jag ska dit den 23 november och då ska jag sova över med :)


 Urban... för då ska dom se om allt fungerar som det ska!


och därför är det ju super viktigt att dom får ordning på min korsett nu på fredag när jag ska dit... så att jag kan börja använda den lite grann för att annars kommer det att blir grymt jobbigt på övernattningen, och det vill jag inte :(  men det kommer säkert att lösa sig, right??



jag tännkte börja med dagens humör och rygg grejs :)                                                 
                     så idag är dagens humör: trött, närvös :)            och dagens rygg: den är ganska dum idag, värker :( men jag ska klara dagen, eller hur??




vi hörs senare!



ha en toppen dag! :)


linda

Av Linda - 8 november 2011 18:52

                                             usch, ska jag aldrig se något ljus genom tunnen?? :o :(


allt känns bara jobbigt just nu och det värsta är min rygg :( har fått så himla ont av Urban, i både revbenen och hela ryggen... så i fyra nätter kunde jag använda den, var det allt jag fick?? :o :(  blir bara så trött, det känns liksom som att jag aldrig kommer att få ordning på det här! är det inte korsetter som krånglar så är det liksom alltid något annat!!  så idag fick jag helt enkelt nog , jag ringde till Falun sjukhus för att kolla om dom har någon tid så fort som möjligt... men då fick jag sitta i en telefon kö i hundra år, och vänta på att min ortopedläkare skulle ringa upp, men det blev självklart så att jag fick ringa upp igen... men som tur var så fick jag en tid på fredag! och det är ju bra, men jag missar så mycket i skolan hela tiden... pga av alla sjuhusbesök hit och dit som inte var planerade och att jag inte kan vara med på idrotten, för att jag har så himla ont! men vad ska jag göra då?? det är ju inte direkt mitt fel att jag har skolios, eller?? men ibland känns det så :(


och vet ni vad det värsta är, jo att ingen förstår hur man känner... och hur jobbigt man egentligen har det .... inte lärare, kompisar, ortopeder, ja ingen.... men som tur är har jag min underbara familj och dom fattar iallafall vad jag går igenom :)


har börjat fundera på ett alternativ som aldrig har funnits i mina tankar förrut, eller iallafall inte i min situatoin.. har väll inte riktigt vågat tittat på det eller tännkt igenom det för den delen heller... jo det som jag försöker berätta är operation, man kan ju gå igenom en operation om man har skolios... och idag så blev det bara så självklart på något sett, att det var ett alternativ som jag borde fundera på :)  för tännk, vad skönt! att slippa ha så ont och slippa korsetten och bara lämna allt det jobbiga åt sidan!  men ska som sagt fundera kring det :)



förstår om ni inte orkar läsa inlägget, men var tvungen att skriva av mig lite ;)



här kommer lite musik :




linda :)







Av Linda - 6 november 2011 18:52

                                              hello :)



idag så har jag pluggat med tyskan typ hela dagen, cirka 80 glosor och gramatik, inte ialla va ;) vill också säga att första natten med Urban gick jätte bra! men har grymt ont i axlarna just nu och nacken, inte bra :( är grymt närvös för läkarbesöket/ övernattningen på Falu Lasarett i slutet av november :( det känns som ryggen har ökat i grader , och det är säkert så också eftersom jag var utan korsett i flera veckor/ månader , men det går som det går! bara att hoppas på det bästa eller vad säger ni?? :)


tännkte berätta lite hur det kan gå till när man upptäcker att man har skolios :)


1.  skoliosen uppäcks: det händer vanligast hos din skolläkare , och om dom tycker att ryggen ser lite misstänksam ut ;) så skickar dom en remiss till något sjukhus så får man ta en röntgen bild på ryggen.


2. du får en kallelse till sjukhuset och så kan lite olika saker hända beroende på hur sne din rygg rad är, alltså hur många grader den är.  om kröken inte är över 30 grader, brukar man vänta några månader och sedan blir du kallade till röntgen igen ...  men om kröken är över 30 grader, så skulle du ha fått en tid till ortopedtekniska på ditt sjukhus och ta mått till en korsett...


3. efter cirka 3 veckor får du din korsett! och så börjar din skolios behandling...


 

så kan resan se ut om du får reda på att du har skolios :) men det är inte alltid säkert att det set ut så :) så rätta mig gärna om jag har skrvit något konstigt :)




nu ska jag hoppa i dushen  och sedan blir det film!  ha en bra kväll :)


Linda





Av Linda - 5 november 2011 20:58

                                               hej hej :)


sitter i sängen och funderar på vad jag ska skriva till er nu då ;) men jag kan väll börja med att skirva att jag har haft en jätte bra dag!  som jag skrev tidigare så skulle jag på bio och se Tintin, den var super bra :)  spännande, rolig, aldrig seg, en tio poängare helt enkelt! men måste erkänna att jag blev galen sugen på att se breaking dawn när jag satt där i biosalongen!!  men det är väll bara att vänta som alla andra , right?? :)


innan bio besöket så fikade jag med pappa och Erik, super mysigt med andra ord!  vill verkligen rekommendera cafet i vansbro, dom har super gott fika bröd och gott kaffe, haha ;) så om ni har vägarna förbi, så tycker jag att ni ska stanna där och ta en fika! :) 


när jag kom hem blev det super god mat , black or white tror jag kött rätten heter... för er som inte vad vad det är så ser tallriken ut så här om du beställer det hemma hoss mig ;)


. stekt potatis

. kött

. grönpepparsås och bea sås , så klart!


. svart och vit peppar


. grönsaker


yummi :)



om jag ska säga en nackdel med dagen så är det min lila rygg , jag får så ont av att sitta stila förlänge, och sitta i en bio stol i cirka 2 h är inte det bästa för ryggen inte...  men det var helt klart värt det! :) men jag kände att sista kvarten av filmen då hög det till ordentligt i ryggraden där ena kröken sitter... alltså där det går snett :) om ni förstår vad jag menar?? :)


så nu ska jag snart lägga mig och läsa lite och så blir det premiär för Urban! ser fram imot en god natts sömn, haha ;) hoppas jag! :)




god natt!



linda

Av Linda - 5 november 2011 11:46

                                                  
   hello guys
:)



har nyss kommit hem från en promenad med familjen, härligt med andra ord! :) kännde att det behövdes för ryggen! :D


använde inte Urban inatt, för att jag sov inte i mitt hus! så det blir premiär idag, haha ;) är inte så taggad men måste man, så måste man, eller hur??



nu ska jag fixa mig för om några timmar blir det att se denna film på bio :)



 




hittade inte den riktiga bilden ;) men ska iallafall se på TINTIN! <3 :)




vi hörs när vi hörs!



linda

Av Linda - 4 november 2011 19:46

                                                  
hej hej :)


kolla vad jag fick med posten idag! :D


  


   


ursäkta den dåliga kvaliten på bilder, men tog med mobilen ;) som ni ser så fick  jag min korsett idag :) tror att jag ska döpa den till något,  och jag tror att det får bli Urban! :) haha ;)


det kommer bli ovant att börja använda Urban igen, eftersom jag har ju varit utan korsett ett bra tag nu, men jag tror att det kommer att gå bra.... :)



Känns lite konsigt att man kan bli glad för att man äntligen har fått urban :) haha, men  en sak som är säker är att jag kommer inte att ha lika ont nu, hoppas jag :) 


men jag fick en liten chock när jag öppnade kartogen och testade den , för den såg så liten ut..! men det blir nog bra! I HOPE :)



nu ska jag slå på en film och bara chilla!




gillar den låten grymt mycket, vad tycker ni om den?? :)



linda

                                                  
           

Av Linda - 3 november 2011 08:49

                                                  
       godmorgon godmorgon! :)


usch, har fortfarande lika ont i halsen som igår :( usch, jag som vill gå till skolan :) men det känns nästan som att jag blir hemma hela den här veckan :(  för jag kan ju inte gå till skolan och smitta ner alla, eller hur?? :)



men nu ska jag berätta en bra sak :) tyckte att inlägget var på väg att bli lite tråkigt ;) jo min ortopedläkare ringde igår, och dom sa att dom kommer att skicka hem korsetten... så då slipper jag vänta hur länge som helst på att på åka till sjukhuset :)  Så det känns bra!  för då slipper jag ju ha ont hela tiden , så nu är det bara att hoppas att den kommer snart! :)


nu ska jag vila lite, vill ju bli frisk! :) <3




froggi...


Av Linda - 2 november 2011 09:46

                                                 hello sunshines :)


sitter med en kopp varm choklad och snurvlar :) haha... men jag är så grymt täppt i nästan, inte bra!


måste berätta en sak :) i måndags tror jag det var , då kollade jag runt lite på nätet som vanligt med andra ord! :)  men då hittade jag en jätte bra blogg , som handlar om skolios...  så jag började läsa lite och så!  och jag tyckte att den var jätte bra! eftersom jag har skolios så är det alltid roligt att prata med andra som också har det och dela erfarenheter!   eftersom det är inte så många som vet vad det är... tror inte att det är så jätte vanligt, inte i min närhet iallafall :)


så jag tycker att ni ska kolla i den bloggen, även om ni inte har skolios så klart! :)

http://julhaz.blogg.se/



  




froggi...


what time is it?

Presentation


Hej!
Vad roligt att du hittade till min blogg.Jag är en tjej på snart 17 vintrar och jag bor i Dalarna. Här kan du läsa om min vardag med vänner och familj, och hur det är att på första året på estet.Jag skriver också om min skolios, musik och så vidare!

följ mig så följer jag dig! :)

bloglovin

days..

Cuteki postales

translate :)

Fråga mig

10 besvarade frågor

Omröstning

hur hittade ni min blogg? :)
 bloggtrafik?? :)
 andras bloggar
 jag kommenterade din blogg...
 på bloggplastsen
 annat :)

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8 9 10
11
12
13
14 15 16
17
18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards