Froggi

Alla inlägg den 1 juni 2012

Av Linda - 1 juni 2012 19:34

                                                 hej hej :)


jag såg att jag hade blivit utmanade av jossan :) roligt! :D 11 stycken frågor och meningen är att efter jag har svarat på dom ska jag utmana 11 stycken vänener som jag har! så nu kör vi! ;)


vad är det bästa som finns att göra en gråmulen dag?


jag tycker att det absolut bästa att syssla med en grå och trist dag! är att sätta på någon bra film , sätta på sig mina sköna tofflor och mjukis kläder! tillsammans med en kopp te och något annat mumsigt! och såklart tända lite ljus, så att man verkligen får den där mys känslan. jag skulle nog också passa på att måla naglarna och göra en hårinpackning och sånt! ;)


vilken årstid gillar du bäst och varför??


min favorit årstid är sommaren! jag älskar verkligen värmen!

 så sommaren är ligger helt klart mig varm om hjärtat!


hur gammal var du när du började blogga??


oj, jag vet faktiskt inte hur gammal jag var men skulle kunna tro att jag var kanske runt 13-14 år, något sådant iallafall! :)


vilken låt kan du relatera mest till dig själv och varför??


oj, gud vilken svår fråga men jag skulle kunna tro att det är den här låten!



i believe i can fly med glee , den låten betyder verkligen oerhört mycket för mig. första gången jag hörde den här låten, då tänkte jag med herregud hur kan det komma sig att det här låten är så himla bra! jo, men linda vänta lite nu! dom sjunger ju om att man ska kämpa och att man ska tro på sig själv. du kan bli eller vara hur du vill eller som du vill. bara du tro på dig själv! och i bland tror jag att alla människor behöver bli påminda om att alla är vi perfekta presic som vi är!  det spelar ingen roll om man inte har den den nyaste jackan från stadium. eller om du inte har dom där röda conversen på sig. eller om du måste ha en korsett på dig 23 timmar om dygnet så att inte din ryggrad ska fortsätta att krökas. eller om du inte har storlek 36 på dina byxor. eller om du är svart eller vit. eller om du är kristen eller muslim. eller om du bor i södertälje eller nacka! glöm det aldrig mina kära vänner ni är perfekta presic som ni är! tro mig! ni är alldelles alldelles underbara, på erat eget sätt!


vad drömmer du om att göra när du blir äldre??


jag drömmer om att en dag ska jag stå där i Sydafrika :) och när någon frågar mig vart jobbar du? jag är sjukgymnast\sjuksköterska och jag ska arbeta i två år tillsammans med läkare utan gränser!



vem\vilka betyder mest för dig??


dom som betyder mest för mig är min familj, för att jag vet att dom alltid finns här för mig! men såklart också mina två bästa tjej kompisar Maria och Marielle :) tack för att ni finns för mig tjejer!


vilka är dina intressen och hur länge har du varit intresserad av det??


mitt absolut största intresse är musik! jag älskar verkligen att sjunga! den händer verkligen något magiskt inom mig så fort jag står där och öppnar munnen framför en mikrofon eller vart det nu mår vara. jag mår bra av att få sjunga helt enkelt! antar att det är där min estetiska talang ligger, haha ;) jag har nog alltid gillat att sjunga , så länge jag kan minnas iallafall :)


vem är din förebild\idol??


oj, jag har många men jag ska försöka samanfatta det kort! mina förebilder är Nelson Mandela, Fredrik Reindfeldt, Witney Houston, Aretha Franklin, Peter Jöback, Kristen Stewart och så klart sist men inte minst Johanna! :) är så otroligt tacksam för att du finns här för mig vännen! du är så grymt stark!


vad för slags musik föredrar du??


jag gillar nästan allt förutom hårdrock, om jag ska vara ärlig ;) lyssna här så kommer du att förstå att det är extremt blandat :)







hur triv du i din klass??


jodå, jag trivs väldigt bra, för det mesta! som jag skrev i ett tidigare inlägg så har jag växt otroligt mycket! igår stod jag och sjöng youre song med min sånglärare när hela skolkören var där! men det gick bra! stolt, aa! :)


om du fick en ända önsking som skulle kunna förändra ditt liv, vad skulle det vara då??


svår fråga, haha ledsen för det här tråkiga svaret! men jag skulle faktiskt vilja att det skulle gå som jag vill när jag ska till falu sjukhus med ryggen under sommaren! om det skulle bli så vilket, det förhoppningsvis blir! då skulle allt bli så mycket lättare! då skulle jag kunna se ljuset genom tunneln. och varje gång när värken är så där riktigt hemskt då kan jag påminna mig själv och säga, det kommer att bli bättere! :)


så nu har jag svarat på alla frågorna, hoppas att ni blev nöjda med svaren!

 

Jossan- jossyyss.blogg.se

Johanna- johannasskolios.blogg.se

julia - julhaz.blogg.se

ulrika- ullioo.bloggplatsen.se

sara- saraofssweden.blogg.se

sara- atthaskolios.blogg.se

alicia- namnetblevalicia.blogg.se

hanna- hannazwonderland.blogg.se

sandra- sandramusic.blogg.se

janna- absolutejanna.blogg.se

Natalie- nataliemorravej.blogg.se

 

så där är dom som vill jag vill utmanna! men såklart behöver man inte vara med om man inte vill!

 

här kommer frågorna!

 

1. vilken är din favorit rätt??

2. vilken är din favorit blogg just nu, och hur ska en bar blogg vara??

3. facebook eller twitter?? :)

4. vad är din favorit outfit?

5. vilket är ditt drömyrke??

6. vilket land skulle du kunna tänka dig att bosätta dig i förutom svergie? ;)

7. vad har du för förebilder??

8. vad gör du helst när du är ledig??

7. vilken är din favo bok??

8. vilket är ditt favorit ställe??

9. favorit djur??

10. vad tycker du om min blogg?? vad skulle du vilja se mer av?? har du några tips till mig?? :)

11. är du ett twilightfan??

 

så där ser ni frågorna, haha :) men kom ihåg man måste inte vara med om man inte vill! och om ni inte har erat namn på listan, får ni hemskt gärna svara på frågorna ändå antaningen genom en kommentar eller på din blogg och så kan du ju länka inlägget! så får du en länk av mig :) bra va?? :D

 

så här kommer en annan underbar låt som avslutning på det här långa inlägget!



nu ska jag snart sätta igång en film och bara mysa resten av denna fredagskväll!


7 dagar kvar till jag slutar ettan! omg!

 

puss! :)



                                                

Av Linda - 1 juni 2012 19:07

                                                  
                             hejsan! :)


ja om två år den här tiden, då är det min tur! då är det jag som står där med mössan på huvudet och har massor med blommor runt halsen och sjunger, för vi har tagit studenten! för 2014 då tar jag studenten! åh gud vad jag längtar!


idag när jag stog och sjöng med skolkören för årets studenter på mösspåtagningen! och sjöng studentsången! då slog det mig, men herregud Linda, till hösten då börjar du tvåan , då har du bara två år kvar! snart är det jag som springer ut genom skolans dörrar och bokstavligt talat skriker av lycka!


snart är det jag som får gå på studentbalen och vara prinssesa för en kväll. snart är det jag som får söka till sjukgymnast högskolan! snart är det jag som står där i min vita klänning på avslutningsdagen på scenen i grönlandsparken med mina underbara klasskompisar från ES11! <3 :) om två år då är det min tur! hörde ni vad jag sa, jo då är det jag som tar studenten! <3

 


puss! :)

 

what time is it?

Presentation


Hej!
Vad roligt att du hittade till min blogg.Jag är en tjej på snart 17 vintrar och jag bor i Dalarna. Här kan du läsa om min vardag med vänner och familj, och hur det är att på första året på estet.Jag skriver också om min skolios, musik och så vidare!

följ mig så följer jag dig! :)

bloglovin

days..

Cuteki postales

translate :)

Fråga mig

10 besvarade frågor

Omröstning

hur hittade ni min blogg? :)
 bloggtrafik?? :)
 andras bloggar
 jag kommenterade din blogg...
 på bloggplastsen
 annat :)

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7
8
9 10
11
12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards