Froggi

Alla inlägg den 4 juni 2012

Av Linda - 4 juni 2012 14:01

                                                  
                               hejsan! :)


fick en kommentar från Johanna, där hon frågade varför Sydafrika lockar mig så mycket! så jag tänkte att jag svarar på det här :) för det kanske är flera som har funderat över , detta?? :)


jo det är nämligen så att man skulle kunna säga att jag har förälskat mig i ett land, som jag inte ens har besökt! men bara genom att läsa om deras fantastiska kultur. och om deras fantastiska folk som kämpar för kampen om rättvisa! så har jag blvit helt betagen , om man kan uttrycka sig så? :) som ni redan vet så är en av mina absoluta största förebilder Nelson Mandela, som var Sydafrikas första svarta president. sedan nu på senare tid, när jag vet så tydligt vad mitt mål är! så har kärleken till detta underbara land växt ännu mera! min dröm är verkligen att få jobba i kapstaden , som sjuksköterska eller sjukgymnast!


  



  


  


  


  


det är inte bara en dröm, det är min framtidstro! :)




Av Linda - 4 juni 2012 06:42

                                                        godmorgon solstrålar! :)


nu är det sista veckan som gäller! för på fredag slutar jag ettan och då kan jag ta ett efterlängtat sommarlov! underbart! hoppas verkligen att vädret blir bättre! så tråkigt med regn och rusk :( <3 men det hinner nog ändras! :D


idag vet jag inte riktigt hur dagen kommer att se ut! eftersom alla kurser är ju klara! om man inte har några rester förstås, men om man har det nu, då hinner man nog inte ändå! för jag tror att dom satt betygen i fredags! :) men en sak som är säker är att vi har ett genrep klockan ett! inför våran spelning imorgon för högstaidet! :)


jag började också en läsa en bok igår , som verkar riktigt underbar!  <3 :)


  


så nu eftersom vi inte hade så mycket i skolan, så tänkte jag passa på att ta med mig den och läsa lite! :)


men nu måste jag fixa mig lite inför skolan!


men vi hörs senare!


puss! :)

what time is it?

Presentation


Hej!
Vad roligt att du hittade till min blogg.Jag är en tjej på snart 17 vintrar och jag bor i Dalarna. Här kan du läsa om min vardag med vänner och familj, och hur det är att på första året på estet.Jag skriver också om min skolios, musik och så vidare!

följ mig så följer jag dig! :)

bloglovin

days..

Cuteki postales

translate :)

Fråga mig

10 besvarade frågor

Omröstning

hur hittade ni min blogg? :)
 bloggtrafik?? :)
 andras bloggar
 jag kommenterade din blogg...
 på bloggplastsen
 annat :)

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7
8
9 10
11
12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards