Froggi

Alla inlägg den 2 juni 2012

Av Linda - 2 juni 2012 22:47

                                                  
                           hejsan nattugglor! :)


jag har blivit utmand av Sara :) så här kommer svaren på frågorna :)


1. när upptäckte du din skolios? och hur kände du över den då??


jag fick reda på att jag hade skolios när jag gick i ettan. när man var på en standardundersökning hos skolsyster. om jag ska vara ärlig, så märkte jag inte av den så mycket då, nästan inte alls faktiskt! jag behövde ju inte korsettbehandlats då. så den enda jag egentligen behövde göra då, var att åka till huddinge ibland på läkarbesök. och så gick jag hos en massör, stavning? typ 2-3 ggr i månaden! så det var liksom ingen big deal :)

 

2.hur känner du idag över din skolios??


idag så är det verkligen en big deal, om jag nu ska använda mig av det utrycket. eftersom jag har så fruktansvärt ont exakt hela tiden! 24 timmar om dygnet. så har det varit snart under ett år. så man ka lugnt säga att jag har verkligen fått känna av att jag faktiskt har skolios. min andning har blivit helt crazy, och mina revben trycker så hårt, så att jag mår typ illa! så nej, usch det är inge roligt alls faktiskt!

 

3. vrf började du blogga om skolios??


jag började blogga om just skolios, eftersom jag vill hjälpa andra som också har det! jag tycker inte att man ska behöva känna sig ensam under en skolios resa, för det är någ jobbigt ändå! så om någon skoliosare läser det här och om ni vill prata! så lämna bara en kommentar! så svarar jag :D jag känner också att jag vill att mina erfarenheter om skolios borde få vara någonstans. inte bara inom mig. utan dom kanske faktiskt kan hjälpa andra! :) <3

 

fråga fyra behöver jag nog inte svara på eftersom den redan näms i svar 2  :)

 

5.vilka bloggar om skolios läser du regelbundet??


jag läser:

 

. johannasskolios.blogg.se

. julhaz.blogg.se

. atthaskolios.blogg.se

. sandramusic.blogg.se

. namnetblevalicia.blogg.se

 

6.vad tycker du om min blogg, något du tycker att jag borde ändra på eller skriva om??


jag tycker att din blogg är riktigt bra Sara :) du är vädligt duktig på att skriva! så fortsätt så! ;) <3

 

7.hur ser framtiden ut med din skolios??


det vet jag faktiskt inte just nu. men får reda på mera nu under sommaren! fast för mig finns det väll egentligen bara en sak! och det har det gjort ett tag nu! :)

 

8.får du ofta frågor om din skolios? isåfall vad??


aaa, det händer just nu är det väll mest hur det går med smärtan och sånt. sjukgymnastik  och hur framtiden ser ut :)

 

9.vad skulle du vilja jobba med i framtiden??


jag vill jobba som sjukgymnast\ sjuksköterska i Sydafrika!


10.hur gör du med tränningen vad gäller din skolios??

jag går hos en sjukgymnast cirka 1-2 ggre i veckan. och så har jag massor med övningar som jag ska göra flera gånger hemma! och ibland är det inte helt lätt att få ihop det med allt annat, så som plugg och sånt! men jag jobbar på det!! jag ska också gå dagliga promenader och så försöker jag springa så mycket som möjligt!

 

11.har du träffat många nya människor tack vare din skolios??


aaa det har jag gjort! :) det bästa med skoliosen är just att jag har fått möjligheten att få kontakt med så många underbara människor! jag önskar verkligen att jag hade gjort det tidigare under min skolios resa! men bättre sent en aldrig, eller vad är det man brukar säga ;) så jag vill tacka er alla för att ni finns här fär mig! ni är underbara! tack så mycket! :)

 

jag vill avrunda det här inlägget med att säga att jag hoppas att ni vet att jag finns här för er också! <3 :)

 

   

 

nu ska jag hoppa i säng! :) vi hörs imorgon!

 

sov gott! :)

 

puss! :) 

 

Av Linda - 2 juni 2012 17:32

                                                  
                           hejsan! :) <3


jag har blivit utmanad av Johanna :) så här kommer svaren på frågorna! ;) <3


vem vad inspirerar dig till att bli en bättre person??


oj vilken svår fråga :) jag vet faktiskt inte! men några som inspirerar mig till att försöka hjälpa andra så mycket som möjligt! är Nelson Mandela, Aung San Suu Kyi och många flera :)

 

vad får dig att koppla av??


jadu, jag kan nog säga att min familj får mig att koppla av :)  för jag känner mig alltid så trygg i deras sällskap! presic som man ska göra med sin familj :) så det hoppas jag också att ni gör! men musik får mig också att varva ner och när jag sätter på mig löparskorna och springer... då kan jag rensa tankarna!

 

bästa sommarminnet??


mitt bästa sommarminne! måste nog vara när vi skulle vara i våran sommarstuga för första gången! :)

 

person som betyder mycket för dig och vrf?


oj, jag har många personer som betyder mycket för mig :) men ska försöka samanfatta det kort! min familj betyder oerhört mycket för mig! och så klart mina vänner! speciellt Maria och Marielle, love you guys! <3 :) men någon som också betyder väldigt mycket för mig är Johanna! vi stöttar verkligen varandra! du ska veta att det betyder oerhört mycket! så en stor kram till dig vännen! :)

 

vad är det konstigaste du har gjort??


haha det var en riktigt svår fråga! har säkert gjort en massa konstiga saker :) så jag vet faktiskt inte! :) svårt, haha ;)

 

favoritblogg??


min absoluta favo blogg är den här: johannasskolios.blogg.se! så jag tror nog att nästa fråga har jag nog redan svarat på! jag vet faktiskt inte vad du kan förbättra eftersom jag redan tycker att den är så bra! :D <3

 

om du skulle bli president för den dag , vad skulle du göra då??


det första jag skulle göra är att se till så att alla människor har rätt till sjukvård!


drömhus??

 mitt drömhus finns i Sydafrika :) jag skulle vilja ha ett stort hus och en fin trädgård och kanske en pool? :)


vrf började du blogga och vrf fortsätter du??


jag började blogga för att jag tyckte att det verkade vara roligt! och jag fortsatte för att jag vill göra skillnad! jag vill hjälpa andra med skolios! för att ingen ska behöva gå igenom en sån resa ensam! och så vill jag ha ett ställe där man  kan läsa om vad som händer i mitt liv. så jag tycker det är perfekt att göra det i en blogg! för då kan vänner och familj läsa :) och så kan jag  bläddra runt i arkivet och minnas tillbaka, om man nu vill det! för så lätt är det ju inte alltid att komma ihåg allt! ;) <3

 

 

choklad eller smågodis??


smågodis! <3 :)

 

 

 

 

åh jag älskar rosor! obs! bilderna är från google :)

 

puss! :)  

   

 

what time is it?

Presentation


Hej!
Vad roligt att du hittade till min blogg.Jag är en tjej på snart 17 vintrar och jag bor i Dalarna. Här kan du läsa om min vardag med vänner och familj, och hur det är att på första året på estet.Jag skriver också om min skolios, musik och så vidare!

följ mig så följer jag dig! :)

bloglovin

days..

Cuteki postales

translate :)

Fråga mig

10 besvarade frågor

Omröstning

hur hittade ni min blogg? :)
 bloggtrafik?? :)
 andras bloggar
 jag kommenterade din blogg...
 på bloggplastsen
 annat :)

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7
8
9 10
11
12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards