Froggi

Alla inlägg den 11 januari 2012

Av Linda - 11 januari 2012 18:52

                                                  
          hej hej! :)


sitter just nu och bara chillar och chattar med lite folk på FB och lyssnar på musik ;) är super trött , sov så dåligt inatt och som plus på det värk!! :( men imorgon blir det sjukgymnasten igen :) kan inte dagarna/månaderna/åren gå lite snabbare så att jag förhoppningsvis slipper denna ständiga smärta!!!




är inte ett så stort justin biber fan, men jag måste säga att han har en grymt härlig voice!! ;)



nu ska jag snart hoppa i säng!



puss! :)

Av Linda - 11 januari 2012 09:12

                                                  
          hej hej :)

här kommer lite frågor :)


sara:

Jag har några frågor. Är det ärftligt med skolios och hur pass ärftligt är det? Vet du om det kan bli problem att vara gravid med skolios (med tanke på den ökade trycket på ryggen som blir när magen växer eller så)? Isf är det bara problem om ryggen fortfarande är krönkt eller även om ryggen blivit rak? Om/när ryggen blir rak blir man friskförklarad då? :)
Kram!


Linda svarar: hej sara! <3 :) okej, det är inte alltid så att man ärver skoliosen av tex en släktning eller så, men ibland så händer det :) och så är det ju i mitt fall, jag har ärvt, stavning? min skolios av min farmor... nej jag har faktiskt inte tänkt på det förrut om jag ska vara ärlig, så jag kan inte svara på den frågan :) men det låter ju rimligt att det skulle kunna bli problem med tanke på att det trycker på ryggen... men jag vet faktiskt inte :)  i dom flesta fall blir ju ryggen inte helt rakt, har nog aldrig hört någon som har fått en helt rak rygg som har skolios, men däremot blir man ju rakare om man opererar sig och graderna kan även också minska om man använder korsett...


hoppas du blir nöjd med svaret! <3 :)


åh vad glad jag blir för såna här kommentarer! tack så jätte mycket sara! <3


Jag tror du skulle bli en jättebra sjukgymnast. Som du säger är det bra att veta själv vad patienten går igenom. Och jag som patient uppskattar den personal som har samma upplevelser som jag själv. Min öronprofessor är tex född med gomspalt- vilket jag ju också är så det har alltid känts bra. Kan han bli professor kan jag också bli vad jag vill!


Åh jag älskar Sydafrikas nationalsång, min favorit av de nationalsånger jag hört :-) Vill också dit en dag. Så om du flyttar dit kommer jag och hälsar på!
Kram




 


nu sticker jag snart till skolan! :)



puss på er!      

what time is it?

Presentation


Hej!
Vad roligt att du hittade till min blogg.Jag är en tjej på snart 17 vintrar och jag bor i Dalarna. Här kan du läsa om min vardag med vänner och familj, och hur det är att på första året på estet.Jag skriver också om min skolios, musik och så vidare!

följ mig så följer jag dig! :)

bloglovin

days..

Cuteki postales

translate :)

Fråga mig

10 besvarade frågor

Omröstning

hur hittade ni min blogg? :)
 bloggtrafik?? :)
 andras bloggar
 jag kommenterade din blogg...
 på bloggplastsen
 annat :)

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6 7 8
9
10 11
12
13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards