Froggi

Alla inlägg den 22 maj 2012

Av Linda - 22 maj 2012 20:44

                                                  

                                   hejsan! :)


hur är det med mina kära läsare? med mig är det ganska bra faktiskt! måste säga att det fina vädret bidrar verkligen till att humöret höjs :) någon som känner igen sig?? förövrigt så har skoldagen varit väldigt kort, först blev det ett ensamble pass med klassen, då körde vi igenom matrialet som vi ska spela på skolavslutningen den 8:e men också inför våran utomhusspelning som är 4 dagar innan. alltså den 4:e. vi satt faktiskt låtarna ganska bra! så måste lugnt säga att jag känner mig grymt taggad! för det blir ju den första stora utomhusspelningen för våran klass, och för mig såklart. eftersom jag går första året på estet linjen. jag tänkte att ni kanske kunde vara lite sugna på att veta några låtar som vi ska spela??









så där kom låtarna som vi ska spela, tror det var alla :) mina favoriter är Ocean avenue, stavning? ;) och så har your song en speciell plats i mitt hjärta! vad tycker ni om låtarna? hittade ni någon favorit? 


efter det härliga ensamble passert var det typ inga mera vanliga lektioner.. för dom andra tränade inför nationella i matte.. men eftersom jag ska läsa om den första matten kursen nästa läsår.. så blir det inget nationella för mig. det känndes liksom bättre att göra det när man känner sig redo! men jag pluggade lite matte på skolan ändå, såklart passde också på att ta fram gehörs och musikläran. dock tror jag inte att det bir något pass med det på fredag. eftersom jag ska göra NP i eng och ha möte med min mentor. så idag fick jag gå från skolans tråkiga vita väggar vid två tiden! och då bytte jag dom vita väggarna mot en solstol hemma hos farmor med god mat och plugg! :) så jag måste säga att det var riktigt härligt! :)


idag är det ju inte heller vilken dag som helst för svenska folket och inte minst vårat land Sverige. för idag döppets våran lilla prinssesa Estelle Sylvia Ewa Mary. det var 30:e år sedan en prinssesa döptes här hemma.. dock så har jag inte kollat så mycket på själva dopet och sånt. eftersom jag var ju inte hemma när dopet sändes på tv. men jag måste säga att jag är inte särskilt förtjust i monarkin, men jag jag gillar verkligen Viktoria och Daniel och så klart våran prinsessa Estelle :) hur känner ni för monarki?? :)


  


åh vilken fin bild på mor och dotter!


jag såg även att aftonbladet tror jag det var, hade gjort en undersökning på hur många  som ville se Estelle som drottning. och jag tror att det var ungefär 49 %. jag skulle faktiskt också vilja se henne som drottning. skulle ni det?? :) jag hoppas faktiskt också att hon kommer att gå i en vanliga kommunal skola som hennes mamma och moster. jag tror det är bra att man försöker att vara så vanlig som möjligt. om ni förstår vad jag menar?? vad har ni för åsikter kring detta?? :)


haha, det blev ett ganska långt inlägg med ganska varierat inhåll. men visst kan det vara lite roligt också?? :)


nu ska jag fortsätta surfa liet på datorn bara! ha en trevlig kväll! :)


puss! :)  

 

Av Linda - 22 maj 2012 06:30

                                                  
                            godmorgon :)


sitter och lyssnar på Demi Lovato och har te muggen i högsta hugg, det kallar jag en bra start på denna tisdag. ser även ut som att mina lyckoönskningar från igår går i uppfyllelse! för nu är himlen helt blå och den fina solen lyser starkt! :) vad har ni för väder idag?


nu ska jag snart fixa mig lite! jag tror fortfarande det är lite för tidigt för shorts. så jag kör nog på ett par nya jeans från JC och en nytt linne med öppen rygg, från cubus :) jag kan lägga upp en outfit bild senare idag om ni vill! :) för övrigt när jag kommer hem från skolan då måste det pluggas! med eng grammatik och träna inför redovisningen i historia på torsdag! men det ska nog gå bra! hoppas att vädret håller i sig nu, för då kan jag sitta ute på altan och plugga med musik och sånt! då får man ännu mer motivation till plugget ;) någon som känner igen sig i det??




så nu ska jag dricka ur te koppen innan det blir kallt :)


vi hörs senare!


puss! :)

what time is it?

Presentation


Hej!
Vad roligt att du hittade till min blogg.Jag är en tjej på snart 17 vintrar och jag bor i Dalarna. Här kan du läsa om min vardag med vänner och familj, och hur det är att på första året på estet.Jag skriver också om min skolios, musik och så vidare!

följ mig så följer jag dig! :)

bloglovin

days..

Cuteki postales

translate :)

Fråga mig

10 besvarade frågor

Omröstning

hur hittade ni min blogg? :)
 bloggtrafik?? :)
 andras bloggar
 jag kommenterade din blogg...
 på bloggplastsen
 annat :)

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards