Froggi

Alla inlägg den 23 maj 2012

Av Linda - 23 maj 2012 21:37

                                                  
                          hejsan! :)


igår läste jag en tidning som heter västerås stifts magasin, som man brukar få om man är poltiskt aktiv inom kyrkan. där var det ett speciellt reportage som jag verkligen blev inspirerad av. mamma sa till och med till mig igår kväll, Linda? i tidningen som vi fick med posten idag, står det om en läkare som jobbar i Sydafrika. det är väll något för dig att läsa? min reaktion blev så här, jag sprang bokstavligt till kontoret där tidningen låg! som det freaket jag är när det gäller just SydAfrika. undra om man kan bli förälskad i ett land, som man inte ens har varit i, eller sett med egna ögon?? ja jag tror faktiskt det! ända sedan vi fick välja ett arbeta på historian i 9:an, som för min del blev om sydafrika och Nelson Mandelas kupp mot ett bättre land med bättre möjligheter för alla tillsammans med ANC! då blev jag alvarligt talat helt fast i det landet, jag vill verkligen åka dit! det är min absolut största och bästa dröm!! mitt drömyrke är också att bli något inom vården, just nu lutar det år sjukgymnast eller sjuksköterska! när jag är 25 skulle jag vilja jobba nere i Sydafrika och rädda liv!


just nu är den drömmen starkar en någonsin! och jag vet att jag kan klara det om jag bara kämpar! för någon gång ska jag stå där i kapstaden med mit stetoskop i handen!


  


vet ni vad ni vill göra när ni blir stora?? :D


nu ska jag snart hoppa i säng!


puss! :)

Av Linda - 23 maj 2012 06:53

                                                  
                                godmorgon solstrålar! :) <3


sittter just nu och äter lite frulle, bestående av flingor, kaffe och jucie :) man brukar ju säga att frukosten är det viktigast målet man får i sig under dagen! själv så kan jag ju inte säga att jag är så jätte duktig på att sköta den biten. jag vet inte varför, men jag har ganska svårt att äta på morgonen ibland. någon som håller med mig? vad brukar ni äta till frukost? :)


idag så blir det att åka till skolan som vanligt! får se vad det blir för lektioner, om det följder schemat och så. jag tror faktiskt inte det. eftersom vissa kurser har man ju gjort klart medans andra behöver träna till olika NP som man ska göra! så jag är nästan helt säker på att svenskan är inställd idag. eftersom jag har inga rest uppgifer kvar i den kursen , så man kan typ säga att jag har läst klart svenskan för i år.  men tro inte att det inte ska bli en seriös dag för det! idag måste jag verkligen öva på det sista jag har kvart i eng grammatiken men också träna till redovsningen som jag har i historia nästa vecka!! så här ska det pluggas, vill jag lova! ;) när jag kommer hem tänkte jag försöka ge mig ut på en springtur i försommarsolen, hoppas jag! härligt! :)


vad ska ni göra idag?? :)


  


åh vad jag vill ha sommar, och jordbubbar! yummi! men nu är det bara att kämpa på dom sista dagarna! så är vi snart i mål! :)


puss! :)

what time is it?

Presentation


Hej!
Vad roligt att du hittade till min blogg.Jag är en tjej på snart 17 vintrar och jag bor i Dalarna. Här kan du läsa om min vardag med vänner och familj, och hur det är att på första året på estet.Jag skriver också om min skolios, musik och så vidare!

följ mig så följer jag dig! :)

bloglovin

days..

Cuteki postales

translate :)

Fråga mig

10 besvarade frågor

Omröstning

hur hittade ni min blogg? :)
 bloggtrafik?? :)
 andras bloggar
 jag kommenterade din blogg...
 på bloggplastsen
 annat :)

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards