Froggi

Direktlänk till inlägg 30 maj 2012

mycket har hänt sen sist...

Av Linda - 30 maj 2012 22:37

                                                  
                       hej hej :)


idag blev jag klar med allt! nu behöver jag inte öpnna en bok till eller skriva en uppsats för den delen! för nu har jag gjort allt för det här läsåret! jag kan inte riktigt förstå att jag har snart gått ut första ring!! det är helt otroligt alltså! den här tiden förra året, snacka om att man var nervös alltså! då hade man ju redan fått ett premiliärt intag, men man kunde inte vara helt säker ändå att man skulle komma in på den linjen man ville! men för mig blev det som jag ville jag kom in på den linjen som jag ville! mitt mål med att ha sökt till estet är egentligen  att utvecklas både som person och att jobba lite på att jag vågar faktiskt säga vad jag tycker och tänker.. och att ta mera plats framförallt , haha!


 men där tror jag ganska många kan känna igen sig i. att man sitter där i klassrummet och folk pratar och disskuterar olika saker kring olika ämnen. vi säger att dom pratar om ESC som ett exempel, och så frågar dom vem som vann och så vidare.. om vi skulle gå tillbaka i tiden när jag kanske gick i siså där sjuan, fast jag hade vetat att Loreen hade vunnit. så skulle jag inte ha vågat sagt något. och så skulle jag bli jätte sur på mig själv, för att jag inte sa till! och tänkt så här men varför sa du det inte för Linda?? men så berodde det såklart också på vilka som satt där och diskuterade. om det var några av mina närmsta vänner, så skulle jag såklart aldrig tveka. men bland folk som jag inte kännde så bra, skulle jag aldrig ha vågat sagt det!


men så är jag absolut inte nu! nu vågar jag prata mer och stå upp för mina åsikter och sånt! såklart är man alltid lite nervös och  om man tex ska redovisa! men det blir faktiskt bättre och bättre! för att inte tala om idag hållde jag ett föredrag för min historia kurs och det gick super bra! innan jag skulle redovisa, så var nerverna faktiskt helt okej ändå... och när jag började prata om inledningen! då kännde jag men det här går ju bra Linda! fortsätt så! jag fick också höra att jag var den ända som fick med alla lyssnare i salen. och dom koncentrerade sig verkligen bara på det jag sa.. dom satt liksom inte och smsade med sin mobil eller så. fick också höra att redovisningen låg på A- nivå! är så glad just nu så det går nästan inte att beskriva! för som sagt den gamla Linda, skulle aldrig ha vågat!


men man ska aldrig säga aldrig??! eller vad säger ni??



just believe in you! <3 :)


puss! :)  

 

 
 
Josefine

Josefine

30 maj 2012 23:18

Förstår precis hur du menar Linda,i högstadiet så var jag galet tyst och hördes och syntes inte om jag inte var tvungen eller något.Men ända sen jag började i min klass så har jag verkligen vuxit och mognat som person.Jag känner verkligen att jag vågar mer och har utvecklats något enorm.Jag tror faktiskt inte att du skulle känna igen mig om du träffade mig ;D
Men jag tycker verkligen att det är kul för dig att du har utvecklats på ett så positivt sätt!

Sv: Hihihi klart jag bryr mig hjärtat,finns ju alltid här för dig.Du är ju min bästa vän och jag värnar verkligen om mina bästa vänner,om det är något som är jobbigt och som du känner att du vill prata om så är det bara att ringa,det spelar ingen roll om det är mitt i natten,finns alltid här! <33

Hehe jaa men precis,det är ju några veckor kvar liksom ;) <3

Tack,och jaa jag hade en awesome onsdag,hoppas att du också hade det!

Ha en fortsatt fin kväll,kram! :D <33

http://jossyyss.blogg.se

 
Ingen bild

Johanna

31 maj 2012 13:15

Jag blir så glad att det gick så bra för dig! :) Du är så cool! :D <3
Jag känner igen mig i det där. Jag vågar inte riktigt prata om mina åsikter mot andra än mina närmaste vänner. Lite synd . . . <3

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 23 mars 2013 21:25


 

hi

Av Linda - 11 mars 2013 10:51

   

Av Linda - 27 juni 2012 17:43

                                                            
                         hej hej :)   nu byter jag blogg till blogg.se :) jag vet att vissa har problem med att se den nya headern :( men jag antar att det är blogg.se som krånglar! mång...

Av Linda - 25 juni 2012 18:06


                                                            
                    hej hej :)   jag är ganska taggad på att dra igång en frågestund :) så jag tror faktiskt att jag gör det! men för att jag ska svara på era frågor så vill jag ha minst...

Av Linda - 25 juni 2012 09:52


                                                            
                           godmorgon finisar! :)   här vräker regnet ner :( usch! jag som hade tänkt att starta dagen med en härlig springtur?? men men det verkar som att jag får ändra d...

what time is it?

Presentation


Hej!
Vad roligt att du hittade till min blogg.Jag är en tjej på snart 17 vintrar och jag bor i Dalarna. Här kan du läsa om min vardag med vänner och familj, och hur det är att på första året på estet.Jag skriver också om min skolios, musik och så vidare!

följ mig så följer jag dig! :)

bloglovin

days..

Cuteki postales

translate :)

Fråga mig

10 besvarade frågor

Omröstning

hur hittade ni min blogg? :)
 bloggtrafik?? :)
 andras bloggar
 jag kommenterade din blogg...
 på bloggplastsen
 annat :)

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards