Froggi

Alla inlägg den 7 februari 2012

Av Linda - 7 februari 2012 20:11

                                                 
hej hej :)


vet ni jag har fått en tid till sjukhuset nu! så det känns bra.. ska dit den 24:e, skulle gärna vilja åka dit imorgon! för så ont har jag just nu.. men det är bara två veckor och två dagar kvar! så antar att jag bara får gilla läget och kämpa tills slutet! :)

men ibland lönar det sig helt enkelt att ringa och tjata, haha... för annars hade jag säkert inte fått en tid så här snabbt.. eller snabbt och snabbt, men annars hade jag säkert fått vänta en månad eller något sådant... :o så ska väll inte klaga! ;)


jag hoppas att mina underbara läsare också har haft en underbar Tisdag! :)             

 

jag tänkte avsluta inlägget med några tips om hur man ska göra med korsetten dom första dagarna, och då menar jag en nattkorsett :) och det som jag skriver är från ett häfte från Falu lassaret som alla skoliospatienter får, vilket är bra :) så slipper man ringa så mycket om man har några frågor, om tex korsettskötsel och sånt , hihihi :) ni som har skolios som läser det här, fick ni något häfte eller information? :)


de första dagarna:

 för att korsetten skall fungera och ge den effekt man vill uppnå måste den användas minst 8 timmar per dygn, gärna mera om detta är möjligt . i början är det dock ej realistiskt att ha den på hela natten...


börja gärna direkt efter utprovningen med att försöka sova med korsetten på. ta på korsetten när du går och lägger dig första kvällen. somnar du inte inom rimlig tid så ta då av den. skulle du vakna under natten av att korsetten känns trång eller är obekväm, ta då av den för resten av natten. fortsätter man med detta varje kväll kommer man oftast kunna sova en hel natt med korsetten på inom en vecka.


det är väldigt viktigt att man använder korsetten för att förhindra en fortsatt ökning av skoliosen. detta innebär inte att man måste börja använda korsetten full tid direkt, det kan ta några dagar innan du kan använda den hela natten.


så där har ni några råd till dom första dagarna med nattkorsetten! :)

   


vill också säga att man ska aldrig skämmas över sin skolios eller korsett! för som det står på bilden världen är din! du måste bara kämpa lite extra! och det kommer vi alla att klara!


ha en fortsatt härlig tisdag, så hörs vi imorgon!


puss!  



what time is it?

Presentation


Hej!
Vad roligt att du hittade till min blogg.Jag är en tjej på snart 17 vintrar och jag bor i Dalarna. Här kan du läsa om min vardag med vänner och familj, och hur det är att på första året på estet.Jag skriver också om min skolios, musik och så vidare!

följ mig så följer jag dig! :)

bloglovin

days..

Cuteki postales

translate :)

Fråga mig

10 besvarade frågor

Omröstning

hur hittade ni min blogg? :)
 bloggtrafik?? :)
 andras bloggar
 jag kommenterade din blogg...
 på bloggplastsen
 annat :)

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20 21 22 23
24
25 26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards