Froggi

Alla inlägg under februari 2012

Av Linda - 23 februari 2012 07:08

                                                  
      godmorgon :)


ska förbi skolan och hämta lite böcker, så att jag kan plugga lite under lovet och så! tråkigt, jag vet... men måste man så måste man, eller hur? ;)


jag sov jätte dåligt inatt, och det värsta är att jag känner hur nervositeten bara stiger och stiger för imorgon! :(






här fick ni några underbara låtar! :) en perfekt start på denna dag, med andra ord! :)


Av Linda - 22 februari 2012 19:56

                                                  
         hej hej :)


Nu ska jag snart bänka mig framför tv och mysa med familjen! underbart med andra ord! :) vi ska kolla på denna film:


  


det är den nyaste filmen från A-gruppen! :) älskar dom här filmerna! :D


vad tycker ni om dom filmerna?


puss! :)

Av Linda - 22 februari 2012 16:46

                                          jag tänkte prata lite om träning, vad jag tänker på när jag hör ordet träning, och hur man ska leva ett sunt liv, och allt sådant!


jag kanske ska börja med att säga att jag är och har aldrig varit någon sport människa, jag hatar allt där en boll ingår, haha ;) men det är faktiskt sant! jag vet att hata är ett starkt ord, men jag verkligen hatar det! och det är ingen vacker syn att se mig på fotbollsplanen för den delen heller ;) den enda gången ni kan se mig i närheten av någon boll, är väll på idrotten om man måste spela! :)


men några träningsformer som jag faktiskt gillar är:


  


1. yoga, jag gillar det för att det är avslappnande och man är så inne i nuet på något sett när man tränar yoga... man tänker liksom inte på stressen, eller vad ska jag laga för mat ikväll, ja ni förstår vad jag menar :) men så kan jag ju inte göra alla övningar och absolut inte som hon gör på bilden, för då skulle min rygg gå sönder, så ont som jag har just nu.... men vet vem kanske någon gång i framtiden, önsketänkande, yes! ;)


2. jogga, jag älskar att jogga speciellt på sommaren när vädret är så där riktigt varm och så kan man svalka sig genom att simma några längder efteråt! det kallar jag verkligen för en av sommarens bästa träningsformer! :) jag är dock inte lika förtjust att ta en jogging tur på vintern, det är alldelles för halt då och slaskigt! och jag är alldelles för feg... så det är ingen bra kombenation! för jag är så rädd för att ramla haha ;) någon mer som känner igen sig? ;) men jag lovar att så fort snön börjar smälta så ska löpar skorna på! :) underbart! <3


3. simma, vem tycker inte att det är jätte skönt att simma och känna lugnet... så fort du dyker ner i vattnet och tar några lätta simtag? :) jag tycker att det är jätte skönt! jag gillar ryggsim och fjärilsim, bäst! jag får så ont i nacken av det traditionella bröstsimmet... men visst några längder går okey, men inte för många... det är väll bara att inse det... antar jag :)


4. huvudtaget så gillar jag träning i vattnet, det blir liksom ett annat motstånd, mot när man är på land.. typ som vattengypma osv :)

 


5. en annan träningsform som jag gillar är spinning! det är en sån grymt härlig känsla när man cyklar! :) för då märker man verkligem hur mycket man klarar av :D amazing!


Så nu vet ni lite vad jag gillar att göra om jag ska träna! :)


just nu så gör jag massor med sjukgymnastiks övningar varje dag / promenader och så tränar jag i en varmvatten bassäng 2-3 ggr i veckan :) och det gör jag eftersom jag har en irritation i alla muskler i ryggen och nacken... det tråkiga med den här träningen det är att smärtan bara blir värre och värre... och den sprider sig till och med till flera ställen , revbenen och höfterna är två exempel... så det är jobbigt! för när man tränar vill man ju gjärna se något resultat, eller hur? :)


vad tycker jag om hur man ska leva ett sunt liv!


jag tycker helt klart att det är viktigt att man rör på sig , så mycket man kan :) och då menar jag inte att man ska träna hela tiden! utan någon promenad någon gång i veckan räker helt klart! :) 


  


något som jag också gillar är att åka slalom! :) tyvärr så har jag inte vågat åkt någonting den här säsongen, pga av ryggen :) men man ska aldrig säga aldrig... för lätt som det är så står man där i lyftkön! :)



här kommer lite av mina träningstips:


. ha gärna med någon grym musik ut i spåret :) då blir man ännu mera taggad och fokuserad på nuet! :)


. vattenflaksa eller typ energi dryck eller något är alltid bra att släcka törsten med! :)


. ett par stadiga och bra gympa skor! är alltid en fördel! :)


så nu fick ni lite tips!  hoppas ni gillar det! :)


nu ska jag snart hoppa in i dushen och sedan blir det tv som gäller! :)


puss!


Av Linda - 22 februari 2012 15:16

                                                  
       hej hej :)


nu kommer ni att se lite förändringar här på bloggen :) så jag hoppas att ni kommer att gilla det! :)


här kommer det första! som ni kanske vet så gillar jag citat, dom behöver inte vara vackra eller rimma, dom behöver inte heller vara glada, om ni förstår vad jag menar? :) så jag tänker börja med dagens citat :) här kommer det första:


  


jag vet att jag har haft den här bilden förrut fast i ett annat samanhang ;) men jag gillar det här citatet! så det får helt klart vara mitt första!


ni vet att ni också får tycka till om vad ni vill att jag ska blogga om, right? :) släng in en kommentar, en fråga eller vad som helst :)


puss!

Av Linda - 21 februari 2012 18:45




Av Linda - 21 februari 2012 14:10

                                                  
      hej hej :)


har varit hemma från skolan idag, har så jäkla ont i revbenen och ryggen! :( sov inge vidare inatt heller, det gör liksom ont bara ryggen kommer imot madrassen, stavning ;) så snacka om att ryggen är irriterad :(  som ni vet så ska jag till sjukhuset på Fredag. och jag tror aldrig att jag har varit så här nervös i hela mitt liv förrut. för samtidigt vill jag bara få besöket överstökat men ändå så vill jag inte alls åka dit... :o snacka om att det är sjukt jobbigt!!!


 här kommer två grymma låtar!



men jag ska kämpa! :) för den 24:e 10.50 då smäller det, vare sig jag vill eller inte... thats life!


puss!



Av Linda - 21 februari 2012 10:49

                                                  
           godmorgon! :)


kan det verkligen vara så att ett ända litet samtal med en människa kan göra så att tillvaron faller och går sönder! ja tyvärr så kan det hända... det var just det som hände igår! men i sånna här tider måste man vara rädda om varandra. i sånda här stunder märker man också att vänskapen är en så stor del i ens liv! och att den är nästan som en enda stor kraft som håller våra huvuden uppe :)



  


puss!

Av Linda - 20 februari 2012 06:46

                                                  
              godmorgon! :)


sitter just nu och käkar lite frukost,mums! :) måndag idag då, sista veckan innan lovet! det är nice :) jag hoppas att den här veckan slutar bra, men det beror alldelles på vad som händer på Falu sjukhus , men men det är ingen mening att slösa tid på att tännka på det... men det är inte lätt att sluta med det heller, för den delen ...


idag ser dagen ut så här:

. gehörs och musiklära


. håltimme

. engelska

. engelska

. sjukgymnastik


  


nu ska jag fixa mig lite! :)


puss!

what time is it?

Presentation


Hej!
Vad roligt att du hittade till min blogg.Jag är en tjej på snart 17 vintrar och jag bor i Dalarna. Här kan du läsa om min vardag med vänner och familj, och hur det är att på första året på estet.Jag skriver också om min skolios, musik och så vidare!

följ mig så följer jag dig! :)

bloglovin

days..

Cuteki postales

translate :)

Fråga mig

10 besvarade frågor

Omröstning

hur hittade ni min blogg? :)
 bloggtrafik?? :)
 andras bloggar
 jag kommenterade din blogg...
 på bloggplastsen
 annat :)

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20 21 22 23
24
25 26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards